“Seldom does any monograph attempt to be comparative, in this case to cross the Channel and to say new and interesting things about the scientific culture found in both England and France. By using color, as a practice as well as a branch of optical theory, the author manages to weave material culture along with abstract science—again an integration seldom found in a first work.”
by Sarah Lowengard

  • Acknowledgments
  • Technological Tasks and Philosophical Ideas
  • Interactions Between Techniques and Ideas
  • Details of Products and Production
  • Glossary

 

A proposito dell'autore

Laureata in Storia presso l’Università Ca’ Foscari di Venezia con uno studio sulla società longobarda dell'Italia meridionale nell'Alto Medioevo, ha conseguito la Laurea specialistica in Archivistica e biblioteconomia presso lo stesso Ateneo con una tesi sulle biblioteche digitali per gli studi medievistici. Autore di Storia Digitale | Contenuti online per la Storia: blog-repertorio che dal 2007 si propone di monitorare e selezionare iniziative e progetti presenti nel web utili agli studi storici.

Post correlati

Scrivi

La tua email non sarà pubblicata

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.